Reportajul despre Fundația de caritate „Miron Șor” la TV6 nu constituie o încălcare a normelor jurnalistice

Într-o sesizare depusă pe Platforma T(V)E Privește!, Centrul pentru Jurnalism Independent a fost întrebat dacă reportajul „Premii pentru succese școlare” („Награда за успех”), difuzat în buletinul de știri „Время Новостей” (în l. română, „Ora știrilor”) de la ora 21:00, la postul TV6, „poate fi considerat cu tentă publicitară ascunsă”. În notificare, telespectatorul menționează că în subiect se relatează despre o tradiție mai veche a Fundației de caritate „Miron Șor” de a acorda premii speciale celor mai buni elevi pentru rezultate bune la învățătură și purtare exemplară, inițiativa aparținând fostului primar de Orhei, Ilan Șor”. În opinia sa, prin acest subiect ar fi fost făcută publicitate politică Partidului Ilan Șor și Fundației de caritate „Miron Șor”.

În urma analizei de conținut s-a constatat că materialul difuzat nu încalcă în niciun fel prevederile legale. Subiectul nu poate fi calificat drept publicitate politică. În reportaj se comunică despre Fundația de binefacere „Miron Șor”, care din 2015 acordă premii celor mai buni elevi de la liceele din Orhei. În material nu se menționează nimic despre Partidul politic „Șor” și nici nu se face agitație electorală acestui partid. Reportajul e realizat într-un stil neutru, fiind bazat pe fapte. Pe durata reportajului nu sunt aduse nici mulțumiri binefăcătorilor pentru această inițiativă.

Codul serviciilor media audiovizuale definește publicitatea drept „mesaj, sub orice formă, difuzat în scop de autopromovare sau difuzat în schimbul unei plăţi, fie al unei retribuţii similare, de către o persoană juridică sau fizică, în legătură cu un domeniu de activitate, cu o activitate comercială, cu o meserie ori profesie, în scop de promovare a furnizării unor bunuri şi servicii, inclusiv bunuri imobiliare, sau a unei cauze, a unei idei, ori a unor drepturi şi obligaţii”, iar termenul de sponsorizare înseamnă „contribuţie a unei întreprinderi publice sau private acordată pentru finanţarea programelor audiovizuale în vederea promovării denumirii, a mărcii comerciale, a imaginii, a activităţilor ori a unor produse proprii”. 

Foto: Captură video Youtube

Social Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *